Suplementy diety dla sportowców

Suplementy diety dla sportowców

Zdrowie i uroda Comments Off

Dieta sportowców już sama z sobie różni się od tej, którą stosują osoby, które nie uprawiają sportu na co dzień. Oczywiście sposób odżywiania jest bardzo istotny w przypadku każdej dyscypliny sportowej, jednak jest również inny w przypadku każdej z nich. Sportowcom bardzo trudno jest zbilansować dietę tak, aby w pełni spełniała wszystkie warunki oraz wspomagała sportowca podczas treningów. Zapotrzebowanie bywa różne przykładowo w przypadku sportów wytrzymałościowych.

Sportowcy powinni przyjmować witaminy, na które niejednokrotnie zapotrzebowanie organizmu wzrasta wraz z wzrostem masy mięśniowej. Dotyczy to szczególnie witaminy b1, która między innymi zmniejsza produkcję kwasu mlekowego, witaminy B2, która ma znaczny wpływ na przebieg całego procesu przemiany materii, B3, która ułatwia dotlenienie mięśni, witaminy B5, która ma ogromny wpływ na przemiany energetyczne węglowodanów i tłuszczów, witaminy B6, warunkująca prawidłową gospodarkę białkową w organizmie. Jak widzimy, witaminy z grupy B odgrywają kluczową rolę dla sportowców. Nic więc dziwnego, że suplementacja tym pierwiastkiem jest w ich przypadku konieczna. Witamina E z kolei ochrania komórki mięśniowe przed wolnymi rodnikami, odtruwa więc organizm. Witamina A pomaga budować masę mięśniową, a witamina D ma ogromny wpływ na utrzymywanie prawidłowego stanu kości. To tyle jeżeli chodzi o witaminy, a teraz przejdźmy do składników mineralnych.

Najbardziej kluczowymi składnikami mineralnymi dla sportowców są wapń, magnez, fosfor, potas, sód, żelazo, miedź, chrom, selen oraz wanad. Składniki te odgrywają kluczową rolę dla ochrony kości i stawów oraz dla budowania masy mięśniowej oraz zapewniają większą wydajność organizmu. Składniki mineralne pełnią kluczową funkcję w ramach działań podejmowanych przez sportowców, szczególnie tych zajmujących się sportem profesjonalnie.

Wśród sportowców bardzo modna jest również suplementacja preparatami białkowymi, które pomagają budować masę mięśniową, szczególnie w dziedzinie fitness i kulturystyki.

Artykuł opracowano dzięki Vital: Sklep ze zdrową żywnością

Author

Back to Top