Identyfikacja wizualna, marketing i projektowanie logo
Biznes i Firmy 28 lutego 2018, Comments OffW dzisiejszych czasach dzięki internetowi oraz przede wszystkim rozwoju sieci społecznościowych jesteśmy w stanie bardzo szybko dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Firmy działające w internecie lub reklamujące się w internecie dbają więc bardzo o właściwą identyfikację wizualną. Stanowi ona bowiem niezwykle istotny i ważny element strategii marketingowej. Pomaga przyciągnąć nowych klientów oraz pomaga nawiązać z nimi określoną relację i sprawić że będą oni interesowali się naszymi produktami czy usługami.
Oczywiście aby to osiągnąć niezwykle istotne jest to, aby projektowanie logo rozpocząć od nakreślenia sobie przynajmniej wstępnie wartości, z jakimi chcemy być kojarzeni – zarówno w sieci, jak i w realnym świecie. Przy okazji warto pamiętać również i o tym, że tak naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy kierowali swój przekaz w sieci internetowej do bardzo różnych grup odbiorców. Mogą to być zupełnie inni ludzie niż osoby którym będziemy rozdawać ulotki czy broszury reklamowe. Niemniej jednak niezależnie od tego, do kogo kierujemy swój przekaz, wszystkie elementy identyfikacji wizualnej powinny pozostać te same.
Dlatego też powinniśmy zwracać baczną uwagę na wartości jakie komunikuje nasz logotyp oraz wykorzystywane przez nas znaki graficzne. Samo projektowanie logo dla doświadczonego grafika nie jest tak wielkim wyzwaniem jak by się to mogło wydawać, o ile oczywiście dostarczymy mu wszystkie niezbędne materiały oraz będziemy sami w stanie bardzo szczegółowo i realistycznie określić swoje wymagania i oczekiwania odnośnie efektów jego pracy.